Dumma sega jag

I minst 5 år, kanske 10, har jag haft en idé i huvudet om den perfekta prylen. Så igår läste jag om en apparat som till viss del liknar den jag tänkt men inte fullt ut. Min är förstås bättre. Skillnaden är att de faktiskt fått tummarna ur och gjort den. En sökning via PRV i en patentdatabas visar att någon fått patent på det jag tänkt - 2009. Fan fan fan, det skulle vart jag. Nu är patent ganska röriga att läsa, men jag tolkar det skrivna som att det är min idé. Det är irriterande att jag inte skickade in en ansökan när idén poppade upp. "Then I would be rich and famous and I could eat chocolate and mayonnaise all the time."

Hårdkokta jurister som vill jobba gratis för en god sak (mig) kan höra av sig, så kanske vi kan vrida ihop ett patent som klår alla de andra amatörerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0